Tworzenie postaci – garść informacji

Podczas specjalnej, dwugodzinnej prelekcji na Falkonie prezentowaliśmy zainteresowanym nowe zasady tworzenie postaci w PC2ed. Jeżeli tylko starczyło im cierpliwości, mieli okazję stworzyć sobie własnego herosa. Oczywiście, zasady, którymi się posługiwaliśmy należy cały czas traktować jako propozycję, która zostanie poddana jeszcze wielu testom. Jesteśmy jednak przekonani, że bardzo zbliżyliśmy się już do tego, jak chcielibyśmy, żeby wyglądała kreacja bohatera. Tu jedna ważna uwaga – chcieliśmy pokazać mechanikę tworzenia postaci, nie rozwodziliśmy się więc nad konceptem bohatera i tym podobnymi elementami.


strona tymczasowego składu

strona tymczasowego składu

Oto, jak wyglądało to w praktyce:

1. Wybór plemienia:
W PC2ed mamy 12 grywalnych plemion. Wybór jednego z nich wiąże się z koniecznością wybrania jednej (z trzech) plemiennej zalety i jeden (z dwóch) plemiennej wady.

2. Wybór dziedzictwa:
Tutaj decydujemy, skąd wzięła się moc bohatera (błogosławieństwo Bogini, kontakty ze Światem Podziemnym, narodzenie się jako podrzutek Aen Sidhe, itp). Każde Dziedzictwo posiada swoje wady i zalety, z których również musimy wybrać po jednej.

3. Życiorys i Legenda:
Myślę, że obecnie to najważniejszy element tworzenia postaci i przy okazji największa zmiana w porównaniu z pierwszą edycją. Gracz, korzystając z listy wybiera, co przeżyła jego postać podczas kolejnych etapów życia (dzieciństwo, młodość, dojrzewanie, dorosłość), kiedy objawiła się jej moc (zależy od tego rozkład punktów wolnych) oraz z czego jest najbardziej znana jako bohater. Każdy etap oznacza przyrost jakichś konkretnych atrybutów i umiejętności.

4. Przymioty Herosa
Tutaj skupiamy się na tym, jak naszego herosa opisują bardowie. Wybieramy Cnotę i Przywarę naszego bohatera, oraz jego Słabość.

5. Określenie Sytuacji
Sytuacja przypomina znane z wielu systemów Cechy Pozycji. Ustalamy więc np. bogactwo herosa, jakość jego ekwipunku, grupę społeczną, z której pochodzi, itp.

6. Przymierze i Korzyści
Kolejny nowy punkt. Ustalamy, czy w krainie jest ktoś z kim nasz bohater się sprzymierzył (władca, krąg druidyczny, klan, itp.) i określamy, jakie ma z tego Korzyści.

7. Wybór Mocy
Teraz wybieramy dla naszego Bohatera nadprzyrodzone moce, którymi umie się posługiwać. Już na początku ma możliwość wykupienia niektórych z nich na bardzo wysokim poziomie, dającym mu olbrzymie możliwości.

8. Walka, Obrzędy, Zielarstwo
Te trzy elementy posiadają w PC2ed osobną mechanikę. Dlatego na tym etapie ustalamy np. jak dobrze postać zna się na ziołach na różnym terenie (góry, lasy, mokradła, itp), ile wynosi jej Ofensywa, Defensywa i inne, tym podobne współczynniki.

9. Manewry, Rytuały, Pieśni
Manewry to specjalne techniki walki, dostępne jedynie dla Wybrańców. Rytuały to mocniejsza wersja obrzędów, zaś Pieśni znacznie z pierwszej edycji Poza Czasem – to sztuka zaklinania słów i wpływania na emocje innych. W tej edycji gracze mają możliwość posiada wszystkich trzech z powyższych elementów, albo specjalizowania się w jednym z nich.

10. Ostatnie szczegóły
Pozostało już tylko ustalić wartość kilku pomocniczych współczynników, określić ekwipunek postaci (na podstawi Cechy Sytuacji: Ekwipunek) oraz wybrać dla niej broń i zbroję (gracz na początku może dla swojego herosa wybrać dowolną broń i zbroję z listy – jest w końcu herosem i może uznać, który oręż jest dla niego charakterystyczny).

I tyle. Odniosłem wrażenie, że proces tworzenia postaci nie okazał się zbyt trudny. Wierzę, że przybyli na prelekcję mieli choć trochę frajdy tworząc swoich pierwszych bohaterów do PC2ed. Jeżeli macie jakiekolwiek pytania odnośnie tworzenia postaci – czekam na komentarze. :-)

Wpis opublikowano: on Tuesday, November 17th, 2009 at 2:01 pm and is filed under Poza Czasem 2ed. Możesz śledzić odpowiedzi na ten post korzystając z RSS 2.0. Możesz zostawić odpowiedź, albo trackback z twojej strony.

10 Comments to “Tworzenie postaci – garść informacji”

  1. Mag Says:

    No to ja się z uporem maniaka będę dopytywał: kiedy można spodziewać się szerszych otwartych testów? :D

  2. Ellentir Says:

    Pierwsza okazja będzie zapewne w te wakacje – jesienią (za rok) planujemy za to ruszyć z większą “otwartą betą”. Mam nadzieję, że to wyczerpująca odpowiedź :-)

  3. Seji Says:

    tworzenie postaci bylo szybkie, nieskomplikowane, ale dajace duzo radosci – no i jasne bylo, w ktora strone idzie sie z kreacja bohatera. :)

  4. Mag Says:

    Jeśli będę miał okazję uczestniczyć w te wakacje to wystarczy… :D

  5. Pavlo Says:

    Wygląda fajnie. Przypominają mi się chwile, gdy moi gracze tworzyli bohaterów – robili to przez godzinę, ale jak skończyli, to postacie były na prawdę gotowe (nie były tylko zbiorem statystyk, ale i miały gotowe koncepcje).

    I czuć tu heroizmem :) . Wiecie – życiorys, przymioty, przymierze…

  6. Mag Says:

    Jakieś wieści? Czekam z niecierpliwością na informacje…

  7. Gerod Says:

    Niepokojąca cisza…

  8. Ellentir Says:

    Wybaczcie ciszę, ale niestety czasem poza Poza Czasem musimy zajmować się projektami znacznie nudniejszym i bardziej przyziemnymi, mającymi jednak tę niewielką zaletę na PC2ed, że generują jakieś zyski.
    Ostatnio w naszych bardziej “dochodowych” gałęziach działalności cierpimy po prostu na małą klęskę urodzaju. Ale jak tylko wyplączemy się ze wszystkich zobowiązań, które na siebie wzięliśmy wracamy do tego co naprawdę ważne. :-)

    I (nawiasem mówiąc) pewnie powoli trzeba zacząć myśleć o otwartych beta-testach :-)

  9. Mag Says:

    No… nareszcie (to o tych beta-testach :D ). Zapraszam w lipcu na Avangardę na prezentację i prowadzenie sesji :D

  10. Falkon 2009 – prezentacje nowych gier fabularnych » Błękitny Świt Says:

    [...] postaci, które dały pewną próbkę tego, jak gra obecnie wygląda. O kreacji postaci można przeczytać na blogu wydawnictwa (brakuje tam informacji o puli punktów, która zbieramy i rozdzielamy, tworząc [...]

Leave a Reply


− 6 = 3