Plemienne Zalety i Wady

Dziś coś innego, co by przerwać nieco monotonię kolejnych opisów plemion. Nowością w tej edycji PC będą plemienne zalety i wady, spośród których każdy gracz będzie coś musiał wybrać dla postaci. Na razie wrzucam takie cechy dla sześciu plemion (Aidanowie, Caelowie, Edhanowie, Lochinowie, Ragharowie i Taleinowie), wkrótce kolejne. Ach i jeszcze jedno! Opisy większości z nich napisała Kaśka, której należą się za to wielkie (and I do mean “WIELKIE”) brawa. Dzięki :-) A pozostałym z Państwa, życzę miłej lektury (ktoś poza Dorotą to swoją drogą czyta? Hop, hop?!).

Z punktu widzenia mechaniki wybór plemienia to nie tylko decyzja o pochodzeniu Bohatera, ale również o jego pewnych indywidualnych cechach, specyficznych wadach i zaletach postaci. Każde plemię posiada po trzy zalety i dwie wady, spośród których powinniście wybrać po jednej cesze pozytywnej i jednej negatywnej. Ich listę możecie przejrzeć poniżej.

Aidanowie

Aura władzy (zaleta)
„Mężczyzna wszedł do karczmy pewnym krokiem. Było coś w jego ubiorze, mimice twarzy, chodzie, co zdradzało duszę jednego z władców Tir Na Danu. Nawet lokalne zakapiory przycichły na chwilę, a jeden z nich wstał, by ustąpić miejsca nieznajomemu.”
Tuatha de Aida przyzwyczajeni są do wydawania poleceń i niemal emanują aurą charyzmy. Wszystkie testy Charyzmy i Oddziaływania związane z wydawaniem poleceń są dla posiadacza tej zalety o jeden stopień łatwiejsze.

Przedni ekwipunek (zaleta)
„Spod płaszcza Aidanki wystawała pięknie zdobiona rękojeść miecza oraz skórzany napierśnik, wykonany z wielką precyzją, z pewnością sprawną ręką jednego z mistrzów rzemiosła. Cały jej strój dobrany był starannie, zdawało się szyty na miarę, a przy tym wykonany z taką finezją, że wzbudzał nieskrywaną zazdrość pośród towarzyszy podróży.”
Aidanowie mają dostęp do najlepszych rzemieślników innych plemion i nie szczędzą pieniędzy na dobre wyposażenie. Posiadacz tej zalety przesuwa o jeden w górę suwak „Ekwipunek” na etapie wyboru atrybutów.

Czysta krew (zaleta)
„Chyba nie wiesz, do kogo mówisz, szaleńcze! – Aidan nawet nie próbował ukryć swojego gniewu. – Jestem Caedmon, syn Sheridana, drugiego syna Durgana Walecznego, trzeciego władcy południowych krain, w prostej linii potomka Rogatego Boga!”
Bohater, dla którego wybierzecie tę zaletę przesuwa suwak „Pochodzenie” o jeden w górę podczas wyboru atrybutów. W stosunkowo niewielkim plemieniu Aidanów, wiele osób może poszczycić się pochodzeniem od któregoś z wielkich bohaterów.

Zgubna pewność siebie (wada)
„Aidan obrzucił towarzyszy spojrzeniem pełnym nieskrywanej pogardy. W porządku, skoro oni nie chcieli podjąć się tego zadania, zrobi to sam. Nie są mu do niczego potrzebni, to w końcu on jest jednym z Tuatha de Aida i nie ma dla niego przeciwności tak wielkich, by nie mógł sobie poradzić sam.”
Wybierający tę wadę Aidan nie tylko ma tendencję do pakowania się notorycznie w problemy stanowczo zbyt wielkie, by je udźwignąć, ale również daje innym odczuć jak wysokie ma o sobie mniemanie, co czyni wszystkie jego testy Charyzmy i Oddziaływania związane z pozytywnymi emocjami o jeden trudniejszymi.

Wydelikacenie (wada)
„Kobieta staranniej okryła się kocem. Mogłaby przysiąc, że wilgoć i chłód jesiennego wieczoru przedarły się przez cały jej strój, a nawet przez skórę i obecnie przenikały ją na wskroś. Była bliska płaczu, choć wiedziała, że nie może sobie na to pozwolić. Wspominała tęsknie luksusy swojej siedziby, z której tak bardzo chciała przecież wyjechać.”
Lata spędzone w luksusie negatywnie odbijają się na tym, jak Bohater znosi bardziej spartańskie warunki. Postać posiadająca tę wadę wykonuje wszystkie testy Przetrwania i Odporności związane z pobytem z dala od cywilizacji (chodzi np. o rozpalanie ogniska, ale już nie o polowanie) tak, jakby były one o jeden poziom trudniejsze.

Caelowie

Życie w siodle (zaleta)
„Nie potrzebował dalszej zachęty. Pchnął zagradzającego mu drogę draba i jednym susem wskoczył na konia. Gwałtownie zawrócił wierzchowca i staranował kilku starających się dobiec do niego przeciwników. Rumak zatańczył na zadnich nogach, przednimi roztrącając pozostałych napastników i ruszył dzikim pędem przed siebie, unosząc na grzbiecie swego właściciela.”
Nikt nie opanował sztuki jeździeckiej tak dobrze jak Lud Stepów. Posiadający tę zaletę Cael nie uzyskuje żadnych ujemnych modyfikatorów przy jeździe konnej nawet, jeśli nie wykupił stosownej gałęzi wiedzy. Jeżeli jednak posiada „Jazdę konną” wszystkie testy związane z dosiadaniem wierzchowca są dla niego o jeden stopień łatwiejsze.

Sokoli wzrok (zaleta)
„To musi być jedno ze caelskich stad koni. Przeganiają ich wiele w tych okolicach. – ragharski dowódca machnął ręką w kierunku ledwie widocznej na horyzoncie kurzawy. – Owszem. – ich przewodniczka wytężyła wzroki i przytaknęła mu z wrednym uśmiechem na twarzy. – Ale każdy z tych koni niesie na sobie jeźdźca, w dodatku niezgorzej uzbrojonego. Myślę, że to właśnie was szukają i radziłabym lepiej przygotować się na to spotkanie.”
Tuatha de Cael słyną ze swego fenomenalnego wzroku, który tak przydaje im się na bezkresnych stepach. Postać, dla której wybraliście tę zaletę widzi nie tyle lepiej, co dalej niż wszyscy pozostali. Jej testy związane ze zmysłem wzroku są o dwa poziomy łatwiejsze, gdy dotyczą obiektów znajdujących się na granicy zasięgu widzenia.

Nieokiełznanie (zaleta)
„Caelka zerknęła na rozmówcę. Fakt, miał ze sobą wojsko i sam wyglądał na kogoś, kto w niejednej walce brał udział. Biła od niego jakaś niedobra aura, która sprawiała, że kobiecie łatwo było uwierzyć, iż zamierza spełnić swe groźby jeśli nie usłucha go wraz z towarzyszami. Ona jednak była jedną z Tuatha de Cael i nie zamierzała się przed nikim płaszczyć.”
Nie łatwo jest zastraszyć Caela, czy w inny sposób nagiąć go do swej woli. Posiadająca tę zaletę postać wykonuje wszystkie testy odparcia zastraszania tak, jakby były o jeden poziom łatwiejsze.

Niespokojny duch (wada)
„Czwarty dzień siedzieli w tej karczmie, czekając na poprawę pogody. Deszcz lał nieustannie i mogło minąć jeszcze sporo czasu, zanim wreszcie pokaże się słońce. Cael był niespokojny. Godzinami chodził w tę i z powrotem po karczmie, coraz bardziej rozdrażniony. Jeszcze dzień, dwa i gotów był ruszyć dalej, choćby i w deszczu.”
Jako, że Caelowie to nomadyczny, ceniący sobie swobodę lud, Bohater, dla którego wybraliście tę wadę źle czuje się jeżeli musi spędzić dłuższy czas w jednym miejscu. Z czasem (decyzja MG) staje się coraz bardziej rozdrażniony, a wszystkie jego testy Siły Woli stają się o jeden poziom trudniejsze.

Niskie urodzenie (wada)
„Czemu się tak patrzysz? – Caelka prychnęła na osłupiałego towarzysza. – Co w tym takiego dziwnego, co? Po prostu, nie mam pojęcia kim byli moi rodzice. Ojcem jest zdaje się ktoś z klanu, w którym się wychowałam, zaś matka pojawiła się u nas tylko po to, by donosić ciążę. No i pewnie kilka miesięcy wcześniej też musiała wpaść to mego klanu z wizytą, prawda?”
Caelowie nie przykładają wielkie wagi do wartości takich jak rodzina i właściwe pochodzenie. Posiadający tę wadę Bohater przesuwa suwak „Pochodzenie” o jeden w dół podczas wyboru Atrybutów.

Edhanowie

Wytrwałość (zaleta)
„Torag di Herren trwał na stanowisku już trzeci tydzień. Jedzenie skończyło mu się już dawno, ostatnią kroplę wody z bukłaka wypił trzy dni temu. Jego ciało domagało się, aby opuścił czaty i wyruszył na polowanie albo chociaż na poszukiwanie strumienia. Ale Torag był Edhanem i wiedział, że będzie trwał na posterunku tak długo, jak będzie trzeba.”
Życie w trudnych warunkach zahartowało cię i nauczyło wytrwałości. Możesz wytrzymać bez jedzenia i picia dwukrotnie dłużej niż zwykły człowiek.

Zielarz (zaleta)
„Sirenna przemierzała zagajnik szybkim krokiem – wiedziała, że musi się spieszyć. Do obozu powrócił właśnie oddział, który wpadł w zasadzkę Sluagh. Parszywe potwory używały zatrutych strzał. Edhanka wiedziała, gdzie rosną zioła, z których można przygotować odtrutkę. Miała nadzieję, że nie przybędzie za późno.”
Lata, spędzone w lesie, nauczyły cię jak leczyć różne dolegliwości za pomocą ziół. Przesuń swój suwak „Zielarstwo” o jeden do góry podczas wyboru Atrybutów.

Powiernik (zaleta)
„Aghan pamiętał dobrze dzień, kiedy Starsi wezwali go do siebie i oświadczyli, że spotkał go olbrzymi zaszczyt. Ponieważ był bystry i lubił się uczyć, powierzono mu zadanie przechowywania części wiedzy, zgromadzonej przez plemię. Od tej pory miał się stać pamięcią Tuatha de Edha, jednym z tych, których zadaniem będzie odbudowanie potęgi plemienia po wygranej wojnie.”
Twój lud powierzył ci ważne zadanie przechowywania jego wiedzy i tajemnic. Być może dlatego nie uczestniczyłeś w walkach na pierwszej linii frontu, twój umysł był zbyt cenny, aby go stracić. Możesz wybrać dwukrotnie więcej Gałęzi wiedzy, niż wynikałoby to z zasad.

Wygnaniec z własnej ziemi (wada)
„Klan Kertha był niegdyś najbogatszym pośród Edhanów, tak przynajmniej głosiła rodzinna legenda. Lecz potem nadeszła wojna i wszyscy, którzy ją przeżyli, musieli opuścić swe ziemie, porzucić majątki i zgromadzone bogactwa. Teraz byli wygnańcami i nie posiadali nic poza namiotem i płaszczem, który chroni od zimna w długie noce.”
Wiele edhańskich klanów straciło swój majątek podczas wojny ze Sluagh, a lata nieustannych walk nie dały im szansy na ponowne wzbogacenie. Przesuń swój suwak „Majątek” o jeden w dół podczas wyboru Atrybutów.

Świadectwa wojny (wada)
„Morna patrzyła po swoich towarzyszach broni, siedzących wokół ogniska i czuła, jak łzy napływają jej do oczu. Oni wszyscy nosili na sobie tyle pamiątek, tyle znaków ciągłej walki, niekończącej się wojny. Rick, utyskujący na złamaną niegdyś rękę, która dokuczała mu przy zmianach pogody, Katheen ze szpetną blizną na policzku, Tarn bez jednego ucha i z zębem wybitym przez Fomoraigha, Mila, utykająca trochę na lewą nogę. I ona sama, z palcami powykręcanymi od ciągłego napinania cięciwy, wiecznym bólem brzucha od podłego jedzenia i reumatyzmem od spania na zimnej ziemi.”
Edhanowie prowadzą nieustanną wojnę o swe dawne ziemie i płacą za to olbrzymią cenę. Wielu z nich nabawiło się chorób, blizn i urazów podczas życia na linii frontu. Zdecyduj, w jaki sposób doświadczyła cię wojna – jeśli odbiła się na twoim wyglądzie, testy społeczne, kiedy chcesz wywołać na kimś dobre wrażenie, są o 1 stopień trudniejsze (choć czasem oczywiście blizna może dodać ci charyzmy). Jeśli zaś twoja ułomność to jakaś choroba czy słabość, której nabawiłeś się podczas wojny, wtedy testy odporności są dla ciebie o 1 stopień trudniejsze.

Lochinowie

Obrońca (zaleta)
„Banici otoczyli ich ze wszystkich stron, lecz Aedan Mac Drinn nie czuł strachu. Oto nadeszła chwila, gdy mógł udowodnić swe oddanie córce księcia, którą przysiągł strzec przed wszelkim niebezpieczeństwem. Zatoczył mieczem koło, przeniósł ciężar na prawą nogę, mięśnie grały pod dopasowaną zbroją. Był gotów.”
Lochinowie przez wieki przygotowywali swoich wojowników do walki w obronie tych, którym przysięgli wierność. Kiedy walczysz w obronie kogoś takiego, twoje współczynniki związane z walką wzrastają o 1.

Podarunek Bogini (zaleta)
„Podczas tańców Beltaine oczy wszystkich zwrócone były na nich: ognistorudą Fionę o szerokich, krągłych biodrach, cudownie kuszących piersiach i rozjarzonych przez płomienie szmaragdowych oczach oraz ciemnowłosego Branna, którego silne ramiona przypominały potężne konary dębu, uśmiech niósł ciepło i radość, a harmonijna sylwetka cieszyła oko piękną muskulaturą. Było widać, że Danu obdarzyła ich oboje cząstką swej własnej urody.”
Powiadają, że Lochinki to najpiękniejsze kobiety Tir Na Danu, a mężczyźni to oblubieńcy Bogini. W twoim przypadku to szczera prawda. Przesuń swój suwak „Uroda” o jeden do góry podczas wyboru Atrybutów.

Przychylność Czerwonego Bractwa (zaleta)
„Poła karmazynowego namiotu uchyliła się i Conn wszedł do środka. Czuł się niesamowicie wyróżniony, tylko nielicznym dane było spotkać Czerwoną Kapłankę i spędzić z nią noc. Cieszył się, że udzielił pewnej mroźnej nocy schronienia kilku członkom Czerwonego Bractwa, którzy teraz odwdzięczali się za okazaną pomoc.”
Lochinowie znani są z tego, że często współpracują z Czerwonym Bractwem i na ich terenie można spotkać najwięcej przedstawicieli tego tajemniczego ugrupowania. Przesuń swój suwak „Kontakty w Czerwonym Bractwie” o jeden do góry podczas wyboru Atrybutów.

Strach przed samotnością (wada)
„Finn nie był zachwycony perspektywą samotnego oczekiwania na powrót ojca i braci. Wiedział, że okazano mu zaufanie, powierzając obozowisko jego pieczy, ale zawsze najlepiej czuł się, mając przy boku zaufanych towarzyszy, z którymi dzielił dolę i niedolę. Z nimi mógł dokonać wszystkiego. Pozostawiony sam czuł się słaby i niepewny.”
Lochinowie to plemię bardzo towarzyskie, które źle znosi samotność. Jeśli przez dłuższy czas (decyzja MG) przebywasz samotnie, rośnie trudność wszystkich testów Siły Woli.

Mściwość (wada)
„Cannah wiedziała, że powinna przebaczyć Loganowi fakt, że zostawił ją dla innej kobiety. Właściwie miał na swoje usprawiedliwienie fakt, że Cannah zniknęła gdzieś na kilka lat, nie dając znaku życia i miał prawo o niej zapomnieć. Było jednak coś w sercu Lochinki, co nie dawało jej spokoju i drążyło, boleśnie, nieustannie. Cannah czuła, że nie zazna spokoju, dopóki nie nasyci się smakiem zemsty.”
Tuatha de Loch to plemię pełne wewnętrznego ognia. Czasem przejawia się on jako potrzeba zemsty za wszelką cenę za prawdziwe lub domniemane krzywdy. Kiedy twoja postać wstępuje na ścieżkę wendetty, przez pewien czas (decyzja MG) nie może wydawać Punktów Żywiołów, jeśli zajmuje się czymś niezwiązanym z dążeniem do zemsty.

Ragharowie

Zła sława (zaleta)
„Gordan i jego chłopcy byli głodni i zmarznięci. Przydrożna karczma jawiła im się jako wspaniały podarunek od samej Danu, jednak domyślali się, że karczmarz nie przyjmie ich zbyt ciepło. Dlatego Gordan już od progu zrobił groźną minę i rozkazał nieznoszącym sprzeciwu głosem, by podano im strawę. Karczmarz słyszał opowieści o ragharskich najemnikach. Po chwili na stole stały już parujące misy z jadłem.”
Ragharzy cieszą się w Tir Na Danu sławą brutali i gwałtowników, którzy zawsze biorą to, czego chcą, nie oglądając się na innych. Taka reputacja ma czasem swoje zalety. Wszystkie testy zastraszania są dla ciebie o 1 stopień łatwiejsze.

Podły żołnierski żywot (zaleta)
„Verna starała się nie dociekać co takiego jadła tego dnia na kolację. Ważne, że było ciepłe i pozwoliło choć na chwilę zapełnić żołądek. Zapiła mętny gulasz sporym łykiem gorzałki, która smakowała, jakby pędzono ją na starych onucach. Nic to, była przyzwyczajona. Może już jutro będzie ucztować w komnatach księcia, którego gród zamierzali najechać.”
Ragharowie znakomitą część życia spędzają na wojaczce. Wiąże się to często ze znoszeniem niewygód oraz jedzeniem i piciem tego, co wpadnie w rękę. Dlatego właśnie ich organizmy są przyzwyczajone do najbardziej ekstremalnych warunków. Nie musisz testować odporności podczas jedzenia zepsutej i podłej żywności oraz wszystkie testy trucizn są o 1 stopień łatwiejsze (w tym testy upicia).

Zmysł taktyczny (zaleta)
„Sytuacja wydawała się beznadziejna. Wróg przeważał liczebnie, wielu Ragharów cierpiało z powodu ran, wyniesionych z poprzedniej bitwy, a na dodatek rozpętała się paskudna burza. Bellor nie należał jednak do ludzi, którzy łatwo się poddają. Jego doświadczony w setkach bitew umysł pracował intensywnie, rozpatrując wszystkie aspekty sytuacji taktycznej i powoli rysował się w nim plan nadchodzącej potyczki.”
Strategia i taktyka stanowią ulubione dziedziny wiedzy Ragharów. Wielu z nich wykazuje prawdziwy talent w tym kierunku, potrafiąc sprytnymi posunięciami przeważyć szalę bitwy na swoją korzyść. Wszystkie testy, związane z planowaniem potyczek i dowodzeniem są o 1 stopień łatwiejsze.

Brutalność (wada)
„Już trzeci miesiąc Neran spędzał z dala od domu i bardzo potrzebował kobiety. Próbował kupić sobie dziwkę w jednym z grodów, przez które przejeżdżał jego oddział, ale żadna nie chciała wziąć od niego pieniędzy. Bały się, że po nocy spędzonej w objęciach Raghara będą całe posiniaczone. Cóż, Neran musiał przyznać, że bywa brutalny i nie wstydził się tego. Dobrze, że jego żona właśnie takim go lubiła.”
Wśród Ragharów panują nieco inne normy niż wśród pozostałych plemion Danu, dlatego te cechy i zachowania, które im wydają się pociągające i atrakcyjne, innym mogą wydawać się odpychające. Nie znaczy to, że Ragharowie są mniej urodziwi czy gorzej zbudowani, po prostu ich brutalność i bezpośredniość nie podoba się nikomu poza nimi samymi. Podczas testów atrakcyjności w stosunku do innych plemion twój suwak Urody traktuje się jak o 1 stopień niższy.

Ręce wojaka (wada)
„Tolan był wściekły. Po raz kolejny nie udało mu się sprzedać żadnego z wyrobów, które przywiózł na targ. Nie mógł zrozumieć dlaczego wszyscy kręcili nosem na jego skórzane ochraniacze i miecze. Po raz kolejny przeklął dzień, w którym stracił lewą nogę. Nie mógł być już wojownikiem, a rzemieślnik był z niego jak… W każdym razie nienajlepszy.”
Cała kultura Ragharów skupiona jest na rzemiośle wojennym, dlatego wszystkie pozostałe rzemiosła stoją u nich na dość niskim poziomie. Wszystkie testy rzemiosła są dla ciebie o 1 poziom trudniejsze.

Taleinowie

Bystry obserwator (zaleta)
„Obserwowała uważnie mężczyznę, rozmawiającego ze swoją kochanką. Dostrzegła minimalne skrzywienie kącika ust, zwężone źrenice, zaczerwienione policzki. Wiedziała już, że mężczyzna jest wzburzony, a jego krótkie spojrzenie na służącego kochanki sprawiło, że Taleinka miała już jasność: to była zazdrość.”
Taleinowie potrafią świetnie odczytywać ukryte intencje, emocje i zamiary innych ludzi dzięki wnikliwej obserwacji ich zachowań i reakcji. Wszystkie testy Empatii są dla ciebie o jeden stopień łatwiejsze.

Bogactwo (zaleta)
„Interesy Ergana Til Gorne szły ostatnimi czasy bardzo dobrze. Pięknie barwione tkaniny udało się sprzedać księżnej, zyskane na tej transakcji pieniądze zainwestował w gliniane figurki, które ludzie chętnie kupowali podczas Święta Rzeki. Talein liczył złote monety i czuł rosnące zadowolenie.”
Wielu Taleinów to urodzeniu kupcy, którzy potrafią wykorzystywać swe wrodzone talenty do pomnażania majątku. Ty lub tez twoja rodzina zyskaliście przez lata niemałe dobra. Przesuń swój suwak „Majątek” o jeden do góry podczas wyboru Atrybutów.

Urodzony kłamca (zaleta)
„Rahen czuła rosnące podniecenie, kiedy opowiadała swemu narzeczonemu o swej smutnej przeszłości. Żadne z jej słów nie zawierało nawet krztyny prawdy, ale Rahen nie czuła się winna. Uwielbiała kłamać i była w tym prawdziwą mistrzynią.”
Taleinowie uważają, że słowa mają olbrzymią moc i pozwalają osiągać cele poprzez manipulację innymi. Kłamstwo to wspaniałe narzędzie i twoje plemię nie waha się go używać. Wszystkie testy, związane z mówieniem nieprawdy, są dla ciebie o 1 stopień łatwiejsze.

Zależność (wada)
„Skrzywiła się na myśl o czekającym ją spotkaniu. Ubrała się tak, jak życzył sobie jej nowy pan, w powabny i dość skąpy strój. Wiedziała, czego będzie od niej chciał, ale nie mogła mu się sprzeciwić. Znał jej wstydliwy sekret i dzięki temu miał nad nią władzę.”
Taleinowie uciekają się do dowolnych metod, aby zdobyć nad innymi przewagę i móc używać ich do swoich celów. Tobie powinęła się noga i w związku z tym jakaś osoba ma nad tobą pewną władzę z powodu sekretu, który kiedyś poznała lub innej przyczyny, która czyni cię od niej zależną.

Czarna owca (wada)
„Perena czekała trudna rozmowa ze starszymi klanu. Rozpaczliwie potrzebował ich pomocy, jednak wiedział, że nie zapomnieli mu jeszcze wpadki podczas jednej z ważnych misji. Okazał wtedy słabość i znów przychodził do nich słaby. Peren wiedział, że będzie musiał zapłacić wysoką cenę za ich pomoc.”
Taleińska starszyzna jest bardzo wymagająca i niełatwo przebacza okazaną słabość czy też porażkę. Miałeś to nieszczęście, że zawiodłeś ich w jakiś sposób. Przesuń swój suwak „Przychylność klanu” o jeden w dół podczas wyboru Atrybutów.

Wpis opublikowano: on Saturday, October 27th, 2007 at 8:09 pm and is filed under Opisy plemion, Poza Czasem 2ed. Możesz śledzić odpowiedzi na ten post korzystając z RSS 2.0. Możesz zostawić odpowiedź, albo trackback z twojej strony.

5 Comments to “Plemienne Zalety i Wady”

  1. Dorota Says:

    Tak się zastanawiam czy do Caeli nie pasowałby bardziej „strach” przed zamkniętą przestrzenią zamiast tej ciągłej potrzeby przemieszczania się. Tak, że np. Cael źle się czuje w grodach i ich budowlach – jak zwierzę w klatce. Potrzebuje ciągle czuć wiatr w swoich włosach…
    Myślę też że istotną cechą Edhanów powinno być coś w stylu orientacji w terenie, skoro cały czas siedzą w lasach i uprawiają wojnę podjazdową. Albo coś innego akcentującego ich “zespolenie” z dziką knieją :P

  2. Dorota Says:

    I nie za bardzo pasuje mi niskie urodzenie u Caelów, ale to tylko zboczenie po ostatniej lekturze… ;)

  3. Marcin Kuczyński Says:

    Primo: Taka “klaustrofobia” to nie jest zły pomysł i na pewno warto go rozważyć
    Secundo: Nie chcemy robić z Edhanów “leśnych ludzi”. Jeżeli jeszcze damy im leśne zalety, to już nikt nie będzie chciał nimi z lasu wychodzić.
    Eee…. Tertio: Przeczytaj a)opis Caelów b) wyjaśnienie tej wady – Caelowie są zdecydowanie “najniżej urodzonymi” pośród Tuatha de Danan. Będzie to jeszcze mocniej podkreślone w nowym opisie, w którym odsłonimy nowy istotny szczegół historii tego plemienia – czas, kiedy Wysokie Rody zmusiły ich do osiedlenia się i wybudowania miast. Ale o tym kiedy indziej, bo czasu nam ledwie starcza na to, co już robimy (w sumie, trochę tego powstaje, nie?).

  4. Dorota Says:

    ej, mi tylko chodziło o to że po przeczytaniu Surmik trochę mi się skrzywiła wizja, that’s all..

  5. Bart Says:

    …Czekam i czekam i czekam, a “nowego opisu” jakoś nima. Minął już tydzień od danej nam, szarym czytaczom obietnicy i nic… ;)

Leave a Reply


8 + = 9