Wieści z pola bitwy II – postępy w pracach

Przepraszam za długą ciszę na blogu. Przez ostatnie miesiące musieliśmy się z Kaśką skupić na tak przyziemnych sprawach, jak zapewnienie sobie wystarczającej ilości pieniędzy na utrzymanie i tym podobne. Jak zapewne wiecie, zazwyczaj tego typu trywialne problemy zupełnie nie idą w parze z RPG. Nie to, żebyśmy zaraz przestali grać, czy coś. Normę 1 sesja / tydzień na razie udaje nam się utrzymać, ale na pewno nie poświęcany na tworzenie nowego Poza Czasem tyle czasu, ile byśmy chcieli.

Czy to znaczy, że nic jeżeli chodzi o PC2ed się nie dzieje? Tego bym nie powiedział. Po prostu nie byłem w stanie na bieżąco informować Was o nowościach, za co raz jeszcze przepraszam. A teraz do rzeczy, czyli:

Co nowego w pracach nad drugą edycją PC:

1. Jeszcze raz, od podstaw, przerobiliśmy mechanikę. Ostatecznie kostki chyba jednak znajdą się w systemie, choć karma ma nadal odgrywać dużą rolę. Szczegóły później, bo nowe rozwiązania wymagają jeszcze wielu testów.

2. W ramach nowej mechaniki powstało też nowe tworzenie postaci, nowe plemienne zalety i wady, nowe cechy pozycji, itp.

3. Wreszcie wiemy, skąd biorą się Wybrańcy! :-P Opisaliśmy pięć “frakcji”, z których mogą wywodzić się bohaterowie graczy. Z każdą frakcją związane są pewne unikalne zalety i wady (jak w przypadku plemion) oraz własna ścieżka mocy. I tak w PC2ed może przyjść Wam grać herosem, który codziennie odbywa długie dyskusje ze swoim zmarłym dziadkiem (i wieloma innym przodkami przy okazji), heroinką, która w dzieciństwie została podmieniona przez Aen Sidhe, czy jeszcze inną, równie (mam nadzieję) ciekawą postacią.

4. Nie wiem, czy wiecie, ale jest taki element PC, z którym zawsze mam problem i zostawiam go na koniec. Tak było w pierwszej edycji, dokładnie tak samo jest podczas prac nad edycją druga. Chodzi o Pieśni – czyli “magię” bohaterów opartą na mocy zawartej w słowach. Tym razem postanowiłem jednak zerwać ze złymi zwyczajami i… pieśni mamy gotowe! No, niemal gotowe, bo 50% testerów uważa, że są za mało potężne a drugie 50%, że są “skrajnie przepakowane”. Pewnie trochę czasu minie, zanim uda się je “wypoziomować”. Działają zupełnie inaczej niż w pierwszej edycji i mam nadzieję, że tym razem przypadną do gustu większej ilości graczy.

5. Hirrowie przeszli gruntową operację plastyczną, z gatunku tych, pod których nawet rodzona matka by Was nie poznała. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się wrzucić na bloga nowy opis tego plemienia. Za dużo osób widziało w nich DDkowe “drowy” (choć Kaśka, która oryginalnie pracowała nad tym plemieniem nigdy w D&D nie grała i o drowach zielonego pojęcia nie ma), dlatego postanowiliśmy mocno popracować nad tym plemieniem, zgodnie z zasadą “wymień najsłabsze ogniwo”.

6. To, co tygrysy lubią najbardziej, czyli moce są już niemal gotowe! Tym razem każda moc ma postać “ścieżki”, z kolejnymi, coraz mocniejszymi poziomami. Tych “ścieżek” będzie w ostatecznej wersji systemu kilkanaście (z czego niektóre są zastrzeżone tylko dla określonych “frakcji” bohaterów), tak, by postacie mogły się pod tym względem od siebie różnić.

7. Hmmm… Cały czas zmieniamy w systemie wiele innych, mało istotnych szczegółów. Powstają nowe rytuały, doprecyzowujemy kolejne obszary geograficzne świata, itp. Mam nadzieję, że niedługo uwolnię się od w pełni komercyjnego (naturalnie nie-rpgowego) projektu, nad którym pracuję i będę mógł znowu na bieżąco informować Was o postępach prac :-)

A do tego czasu: trzymajcie się! Dzięki, że odwiedzacie bloga i dzięk i za wszystkie komentarze (wierzcie mi – dla twórcy wszelkie komentarze są bezcenne).

Wpis opublikowano: on Sunday, February 22nd, 2009 at 1:09 pm and is filed under Inne. Możesz śledzić odpowiedzi na ten post korzystając z RSS 2.0. Możesz zostawić odpowiedź, albo trackback z twojej strony.

4 Comments to “Wieści z pola bitwy II – postępy w pracach”

  1. Gerod Says:

    świetnie! Właśnie dokopałem się do tej strony i bardzo się cieszę na powstawanie drugiej edycji. Poza czasem mi i mojej grupie bardzo się spodobało (pomijając kilka wad ;-) a z tego co czytam na blogu to nabrało teraz więcej rumieńców. Oby tak dalej!

  2. JY Says:

    Czekam z niecierpliwością na kolejne informacje :D … Nie mogę się doczekać, żeby zagrać… Nie poszukujecie przypadkiem kolejnych beta testerów?:P

  3. Ellentir Says:

    @JY: W tej chwili jeszcze nie, ale z pewnością za jakiś czas będziemy chcieli poznać opinie większej ilości graczy i MG. Oczywiście, o wszystkim poinformujemy na naszym blogu. :-)

  4. L4 Says:

    Fajnie, że się za to zabraliście. Myślę, że to też duża frajda zacząć robić swoje dziecko na nowo po latach :)

Leave a Reply


2 + = 6